Kök Hücre ile Cilt Gençleştirme

Fibrocell kök hücre gençlik ve zamanı durdurma aşısı, biyolojik saatin geriye döndüğü andır. Dr. Mustafa Karataş  uyguladıkları yönteme dair bilgiler verdi.  Zamana yenik düşemeye başlayıp yaşlanan cilde,  fibrocell ile “gençlik aşısı” yapılıyor. Tıbbı  adı “otolog kültüre fibroblast enjeksiyonu” olan uygulamada hedeflenen, cildin temel dokusu kolojenin üretimini tekrar sağlayıp kişinin doğal hücreleriyle yenilenmesi ve gençleşmesini tetiklemek.

Şimdilik yüz için mümkün olan bu yöntemin hasta için hiçbir zorluğu yok.Bugüne kadar yüz kırışıklıklarını gidermek için  5-6 aylık periyotlarla dolgu maddeleri kullanılmakta idi. Fibrocell yöntemini diğer dolgu maddelerinden ayıran en önemli özelliği; Kendi dokunuzdan elde edildiği için alerji yapmaması ve bulaşıcı hastalık riski bulunmaması. Bilinen dolgu maddelerinin etkisi giderek azalırken Fibrocell uygulamasında giderek artan bir etki görülür. Fibrojell in birinci etkisi oluşmuş kırışıklıkların tedavisini sağlamak, en önemli etkisi de bu yöntemle kişinin kendine ait çoğaltılan hücrelerin cildin yaşlanma sürecini yavaşlatması ve incelmesini engellemesidir. Fibrojell (otolog kültüre fibroblast) zamanı durdurma aşısı diye de yorumlanabilir.

Fibrocell için birkaç milimlik güneş hasarı az olan bir bölgesinden (tercih bölgesi kulak arkası) bölgesinden 1- 0.5 cm’lik  bir parçadan alınarak laboratuar koşullarında 3 hafta boyunca binlerce fibroplast hücresi üretiliyor. Kendi hücreleriniz, uygulama kolaylığı açısından dolgu maddesiyle karıştırılarak  yüze enjekte edilerek uygulanıyor. Enjeksiyondan 2 ay sonra fibroblast hücreler, kollojen sentezini arttırmaya “biyolojik saat” ters işlemeye başlıyor. Böylelikle günbegün artan bir iyileşme olur, kırışıklıklar dolar ve kırışıklık derinliği azalır, cilt daha parlak bir görünüm kazanır. Yeni oluşacak kırışıklıklar engellenir.

Bilinen dolgu maddelerinin etkisi giderek azalırken Fibrocell uygulamasında giderek artan bir etki görülür. Fibrocell in birinci etkisi oluşmuş kırışıklıkların tedavisini sağlamak, en önemli etkisi de bu yöntemle kişinin kendine ait çoğaltılan hücrelerin cildin yaşlanma sürecini yavaşlatması ve incelmesini engellemesidir. Fibrocell (otolog kültüre fibroblast) zamanı durdurma aşısı diye de yorumlanabilir.

Cilt Gençleştirme

Cilt gençleştirme olarak kullanılan bu yöntem, akne izlerinin tedavisinde uygulanmaktadır. Akne izlerinin tedavi edilmesinin temel zorluğu ciltte oluşmuş çukurların giderilememesidir. Bu bölgelere yapılan sentetik madde enjeksiyonları cildin hasarlı ve ince olması nedeni ile ciddi komplikasyonlara sebep olmakta, biyolojik dolgu maddeleri ise kısa sürede eridiğinden  tedavilerinde kullanışlı olmamaktadır.

Fibrocell cildi destekleyen yapısı ve uzun süreli etkisi ile akne izlerinin tedavisinde yeni ufuklar açmaktadır. Ancak Fibrocell’in en önemli özelliği akne sıkarı içindeki fibroblast popülasyonunu artırarak cildin kendini yenileme kapasitesini artırmasıdır.

• Kök Hücre Nedir

Kök Hücre Nedir Kök hücre yöntemini diğer dolgu maddelerinden ayıran en önemli özelliği; Kendi cildinizden alınan birkaç milimlik bir parçadan laboratuvar ortamında binlerce fibroplast h...