Çocuklukta Leke

Soner soruyor
4 yaşında oğlum var. Doğumdan 1,5 ay sonra dudak kenarında koyu kahverengi tonda leke oluştu. Tedavisi için belirli bir yaş var mı?
Merhabalar Soner Bey; Uzmanlık alanım anti-aging uygulamalar olduğu için oğlunuzu bir dermatoloğa götürmenizi öneriyorum. Her zaman söylediğim gibi doktorunuzu seçerken özenli davranın ve konusunda deneyimli olduğundan emin olun.
Ayşenur soruyor
Merhabalar. Kızım beş yaşında. Yaz aylarında yüzü çillerle kaplanıyor. Bunlar ileride lekeye dönüşür mü? Çocuklukta leke tedavisi yapılıyor mu?
Merhabalar. Evet, eğer etkili bir güneşten korunma rutini geliştirilmezse bunların ileride lekeye dönüşme ihtimali çok yüksektir. Çocuklukta leke tedavisi yapılmaz. Ancak güneşli günlerde çocuğunuzun yüzüne çocuklar için geliştirilmiş bir koruyucu sürebilir, hatta şapka takmasını sağlayabilirsiniz. Plajda da böyle önlemler alırsanız problemi kontrol altına alabilirsiniz.
Mehtap soruyor
Merhabalar Mustafa Bey. 23 yaşındayım. Çocuklukta lekelerim vardı. Özellikle de yanak bölgemde. Ama bunlar yazın koyulaşan, kışın da renkleri açılan çil gibi görünen lekelerdi. Yaşım ilerledikçe bunların rengi daha da kahverengi bir hal aldı ve alnımda da belirmeye başladılar. Bu lekeleri kapatmak için yüzüme tonla fondöten sürüyorum ama fayda etmiyor. Bunlardan tamamen kurtulmanın bir yolu var mı? Lütfen bana bir yol gösterin?
Merhabalar. Maalesef medikal estetik dünyasında en zorlu tedavilerden biri leke tedavisidir. Bunun nedeni lekelerin hafızası olmasıdır. Başarılı bir tedavi ile hafifleseler, hatta tamamen geçseler bile, tedavi sonrasında hasta cildini güneşten korumaya optimum özen göstermezse, bir süre sonra geri dönebilirler. Bu lekelerin hafiflemesini, belirginliklerinin önemli ölçüde azalmasını istiyorsanız öncelikle bir güneşten korunma rutini geliştirmeye ve yaz, kış bu rutine sadık kalmaya kararlıysanız leke tedavisine başlayın. Aksi halde tedaviden bir sonuç alamazsınız. Leke tedavisi için Icon lazer, Revlite, BBL Forever Young ya da Fractora gibi yeni nesil sistemleri öneriyorum.