Erkeklerde Çatlak Tedavisi

Orhan Erel soruyor
Merhabalar, 29 yaşındayım. Kilo almaktan dolayı, Vücudumda özellikle bel, göbek çevresinde ve birazda omuzumdan koltuk altına doğru olan bölgede deri çatlakları var. Doktora gittim. Birkaç krem verdi. Kullanıyorum ama hiç bir değişiklik yok, hatta sanki artış var gibi. Bu durum beni psikolojik olarak rahatsız ediyor... Ne yapmalıyım yardımcı olur musunuz?
Merhabalar Orhan Bey. Maalesef çatlak tedavisi söz konusu olduğunda kremler pek bir işe yaramazlar. Hatta kremlerin, vücut yağlarının çatlakları önlemekte de etkisi yoktur. Çatlakları önlemek için yapılabilecek en önemli şey hızlı kilo almamaktır. Erkek hastalarda gözlemlediğim çatlak problemlerinin arkasındaki faktörlerden biri de vücut geliştirme sporudur. Kasların bir anda büyümesine neden olan ağırlık çalışmaları, cildin kasların büyüme hızına yetişememesine neden olur ve çatlaklar meydana gelir. Neyse ki bugün artık çatlak tedavisinde gayet başarılı sonuçlar almamızı sağlayan iki teknoloji var. Bunlarda ilki Biodermogenesi, diğeri ise Icon lazerdir. Biodermogenesi, çatlakların bulunduğu bölgedeki kan dolaşımını hızlandırarak ve oksijen seviyesini artırarak cildin yeniden yapılanmasını sağlar. Bu etki çatlakların renginin açılmasını, o bölgedeki cildin daha pürüzsüz görünmesini sağlayan bir süreci tetikler. Eski çatlakların tedavisinin daha zor olduğunu da hatırlatmak isterim. Biodermogenesi tedavi protokolü de buna göre belirlenir: 10 seneden önce oluşmuş eski çatlaklarda 30, daha yeni çatlaklarda ise 20 seans uygulanır. Seanslar bir hafta arayla yapılır. Icon lazer ise yeni teknolojileri bir araya bir lazer sistemidir. Cilt altında ısı hasarı yaratarak, cildin yeniden yapılanmasını sağlayan tedavi 3 hafta arayla 5 seans uygulanır.