Terleme Tedavisi

Önlenebilir aşırı terlemenin yaşamınızı olumsuz etkilemesine izin vermeyin. Vücudundaki ısıyı belli bir ayarda tutmak için meydana gelen fizyolojik mekanizma olan terleme, bazı kişiler için son derece doğal durumu olsa da bazıları  için de bir o kadar kötü yaşıyor. Daha koltuk altlarında el, ayak, ve yüz meydana gelen aşırı terleme, kişilerin özel ve sosyal yaşamını olumsuz etkileyerek, psikolojik sorunlara ve özgüven eksikliğine neden olabiliyor. Kişiyi olduğu kadar çevresindekileri de rahatsız eden aşın terleme, sıcak yaz günlerinin en sık karşılaşılan sorunlarından biri.

Her 100 kişinin birinde  çıkan "Aşırı Terleme" sorunu yılın 4 mevsiminde de görülüyor, terlemenin derecesinin kişiden kişiye değişe biliyor. Aşırı terleme problemi ister bölgesel, isterse genel olsun, aşırı terleyen kişinin  yaşamında büyük sorun yaratıyor. Aşırı terleme probleminde ter tek başına koku ihtiva etmiyor ancak cilt yüzeyinde uzun süre kaldığı için bakterilerle buluşup kötü kokular ortaya çıkmasına neden olabiliyor.

Tedavi olarak ne tür uygulamalar yapılmaktadır?

Günlük yaşamı olumsuz etkileyen aşırı terleme tedavisinde günümüzde kullanılan teknikler oldukça yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır. En çok tercih edilen yöntem Botox uygulamasıdır.

Botoksla Terleme tedavisi

Uzun yıllardır  aşırı terleme için genellikle tercih ettiği yöntem koltuk altına botox uygulamaları olmaktadır. Yüzdeki mimik kaslarını geçici olarak dondurmak için kullandığımız botox, ter bezlerinim de çalışmasını geçici olarak bloke edebilmektedir. Botox'da aşırı terleme için geliştirilen yöntemlerden biri olarak karşımıza çıkıyor. Özelikle koltuk altı terlemelerinde tercih edilen Botox tedavisiyle 6 ay süreyle o bölgedeki terlemeye yol açan uyarılar durduruluyor ve sinirler felç ediliyor. Sadece koltuk altına uygulayabiliyoruz. Bunun dışındaki bölgelerde tercih etmiyoruz. Ayrıca fizik tedavi uzmanları tarafından 20 ile 30 dakikalık seanslar hâlinde uygulanan iyontoforez tedavisinde, terleyen bölge, içinde metal plâka bulunan bir kaba konuluyor ve düşük şiddette elektrik akımı veriliyor.